Kada podaci postaju umetnost
Refik Anadol, tursko-američki umetnik i pionir digitalne umetnosti, pomera granice vizuelnog izražavanja koristeći podatke, algoritme i veštačku inteligenciju kao svoje osnovne alate. Njegova dela istražuju kako digitalna percepcija može postati materijal, a podatak – nova vrsta pigmenta.
Poznat po impresivnim instalacijama na fasadama muzeja, nebodera i koncertnih dvorana širom sveta, Anadol koristi ogromne baze podataka, od vremenskih obrazaca do arhivskih slika, kako bi kreirao zadivljujuće, pokretne vizuelne svetove. Njegov projekat „Machine Hallucinations“ prikazuje kako algoritmi „sanjaraju“ na osnovu miliona obrađenih slika, stvarajući apstraktne pejzaže koji fasciniraju posmatrače.
Njegova dela prikazana su u najprestižnijim institucijama kao što su MoMA u Njujorku, Walt Disney Concert Hall u Los Anđelesu i mnogi drugi, dok njegov rad istovremeno inspiriše umetničku, naučnu i tehnološku zajednicu.
Refik Anadol redefiniše pojam umetnosti u 21. veku, pokazujući kako svet podataka može postati izvor beskrajne kreativnosti i emocije. Njegova vizija spaja nauku i poeziju, nudeći nam pogled u budućnost u kojoj će granice između umetnosti i tehnologije biti potpuno izbrisane.

